Stor suksess med infoskjermer for Lofoten kulturhus

På lofoten Kulturhus har markedsavdelingen hatt stor nytte av sine nyinstallerte informasjonsskjermer. Automatiserte prosesser og skreddersydd publisering får skryt av markedsansvarlig.

Markedsansvarlig Atle Jensen ved Lofoten Kulturhus, forteller at det på utsiden av kulturhusets saler befinner seg en stor foajé.

atle-jensen-lofoten-kulturhus– Denne foajeen er det perfekt stedet å ha informasjonsskjermer. Disse skjermene i foajeen er veldig arbeidsbesparende for oss, og det har vært viktig fra starten, forklarer Jensen. – Vi bare klikker på et punkt i publiseringsverktøyet, så er det på infoskjermene med en gang. Vi har også fått skreddersydd hva som går på skjermene våre i synkronisering med hva som står på nettsidene våre, sier markedssjefen. Dette er det Displaysystem.no som står for.

– Jeg har full kontroll på alt som går på infoskjermene våre i foajeen, fortløpende hele døgnet. Og i denne foajeen er det, i tillegg til våre gjester, også et stort hotell som får se hva som skjer hos oss. Det er til stor nytte for oss, og hjelper turistene med å få med seg arrangementene våre, stråler Jensen.

Brukes aktivt

Markedsansvarlig Jensen forklarer at de etterlengtede informasjonsskjermene gir en rekke forskjellige muligheter. – Vi kan kommunisere direkte til de som bruker kulturhuset. For eksempel kan vi legge elementer direkte fra nettartiklene våre og ut på skjermene. Vi kan ha digitale posters, både stillestående og bevegelige sådan, forteller markedsansvarlig Atle Jensen. Samme infoskjerm-feed for kulturhuset og kommende kino gjenbrukes også på infoskjermer i Vågan kommunes Servicetorg og på Svolvær skole.

– I tillegg pleier vi å ha en nyhetsfeed, en såkalt RSS-feed. I forbindelse med disse feedene kan vi ha værinformasjon oppe også. Akkurat dét er ganske nyttig her i nord, hvor folk er veldig opptatt av værforholdene, sier Jensen.

– Alt i alt er vi veldig fornøyde med dette systemet. Har vi behov for å gi beskjeder til dem som er innom, kan vi bare legge det rett ut på infoskjermene, og vi kan ha nedtellinger til spesielle arrangementer. Dette er blitt noe vi bruker veldig aktivt, avslutter en fornøyd markedsansvarlig Atle Jensen.

 

Artikkelen er skrevet av Espen Borge. Først utgitt i Fremtidens handel som
bilag i Finansavisen 22.6. 2015.

Foto: Lofoten kulturhus

GDPR

Google Analytics

Vi benytter analyseverktøyet Google Analytics for å studere trafikk, bruksmønstre og trender på dette nettstedet. Dataene som samles inn brukes for å optimalisere brukeropplevelsen og tilpasse innholdet på nettsiden. I henhold til Googles retningslinjer for bruk av Google Analytics samles det ikke inn personlig informasjon om deg som bruker. Dataene som samles inn lagres på Googles servere.

 

Google Tag Manager

Håndterer sporingskoder og refererer til sporingsoppsett og tracking til 3.partsløsninger som Universal Analytics (Google Analytics). Alt av sporingskoder kjøres og håndteres via Google Tag Manager

Hva lagres: Dine bevegelser på lofotkraft.no. All data er anonymisert og vi lagrer ingen sensitiv informasjon. Brukes til optimalisering av nettsiden og tjenester.

 

Hotjar

Anonyme data om dine bevegelser og interaksjon med lofotkraft.no. For å hjelpe oss å forstå hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt, registrerer Hotjar besøkendes økter. Hotjar-skriptet er en websocket-tilkobling som sender følgende informasjon til Hotjar-serverne:

- HTML-endringer som skjer mens den besøkende bruker sidene dine

- Musbevegelser

- Museklikk

- Scrolle-bevegelser

- Tastetrykk for hvit-listede handlinger

- Statistikk for om visningsstørrelsen for nettleser endres

Hver hendelse som spores, lagres i Hotjars sky-database ved hjelp av et tidsstempel som senere brukes til å spille av hendelsene i sekvensiell rekkefølge. Hotjar-skriptet sporer besøkende når de besøker forskjellige sider ved hjelp av en første-parti "cookie", slik at man kan spille av hele sesjonen i et enkelt opptak. Ingen sensitive informasjon eller brukerinformasjon hentes eller lagres.